Mosquito zalet/ einfliegen

29.3.2014 – Na Mosqitu „Heidy“  byli odstraněny všechny závady nalezené při roční prohlídce, plocha v Ústí byla po zimě vyschlá a na obloze naskákali kumuly.

Ideální čas poprvé vyzkoušet, co že jsme to pořídili místo Cirra :-). Aeroklubovou vlečnou koupili do Německa, L60 Brygadýr má v čudu motor, takže jak do vzduchu? Tentokrát jsme vyzkoušeli další z řady UL vlečných, http://www.phoenixair.cz/ . Motor silný, dlouhá křídla, jen ta vrtule, dvoulistá, pevná na cestování.

Rozjezd, to byla bída, pomocník se docela proběhl, ale jak to mizerně zrychlovalo na zemi, tak ve vleku to lezlo celou dobu 4m+. V 700m vypnutí v nulce a hned bylo jasný, že to půjde :-). Točí to dobře doprava, točí to dobře doleva, letí to rovně, na přeskoku to nejde pomaleji, než 150.

Máme v osnově předepsané tuším 3 starty kolem letiště na přeškolení na typ, tak jsme s martinem lítali jen kolem komína, http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_let&let_id=61826 . Trochu problém byl v Novém Městě, už to chvíli vypadalo, že tam s tím praštím. Ale zadařilo se a Heidy přistála tam, kde startovala.

Mé poznatky- budeme muset přetěsnit klapky, je v kabině strašný kravál. Nefungule Flarm, ale to se poddá, na tuhle techniku jsme skoro všichni odborníci :-). Vário není slyšet, předěláme reproduktor. Vyvážení mám skoro furt na ocas= po zimě jsem vyžranej jako prase, buďto zhubnu, nebo dám závaží do ocasu ( teď si nejsem vůbec jistý, co bude jednodušší 😦 ).

Prostě je to krásná nová hračka, kterou budeme v budoucnu vylepšovat. Georg ví, u Januse mu to trvá už pár let a pořád zlepšuje :-))

Co dodat závěrem, díky Německým kamarádům, co mi k této orchii pomohli. Steffen a Carsten jako sponzoři při nákupu a Georg jako hlavní iniciátor nákupu, sponzor, dopravce, technik….. Díky kluci,  jak to půjde, máte to tu připravené.

Fotky jsou na http://figi11.rajce.idnes.cz/Zalet_Mosqito/ , ale je tam hlavně Martin (to je Mosqito „A“, já mám béčko :-)))

Petr

 

Nachdem wir an der Heidi alle Beanstandungern die bei der Jahresnachprüfung gefunden wurden erledigt waren, der Flugplatz in Usti trocken war, und am Himmel die ersten Cumuli standen, kam die ideale Zeit mal auszuprobieren was wir anstatt dem Cirrus „besorgt“ haben J

Die Zlin 226 leider nach Deutschland verkauft, der Motro vom Brygadyr  hinüber.. also wie in die Luft? Diesmal versuchte ich es mit nem neuen UL als Schlepper:  http://www.phoenixair.cz/

Der Motor .. stark genug, große Spannweite… nur der Prop.. eine Reiselatte J

Das Anrollen war bissl schwach, aber bissl Sport für den Flügelhalter ist auch gut. aber in der Luft mit 4m bis auf 700m J. Im ersten Nullschieber Kurve links Kurve rechts… da war klar: das kann man gelten lassen. Zwischen den Bärten geht nicht langsamer als 150 😉

In unseren Richlinien für die Umschulung steht bei uns 3 starts in Platznähe… also hielten wir uns dran: http://www.cpska.cz/public/index3.php?lpg=zobraz_let&let_id=61826  außer nach ein paar schwachen Minuten in Novy Mesto J reichte es dann doch heim nach Usti

Ein paar Kleinigkeiten müssen wir noch machen: Flarm geht nich, aber da  sind wir ja alle Experten; Elektrisches Vario ist zu leise, Haubenabdichtung zu laut und die Trimmung war fast die ganze Zeit hinten… entweder muss ich abnehmen oder hinten Gewicht rein. Mal schaun was einfacher zu machen ist 😉

Es ist schlicht ein tolles neues Spielzeug und man kann immer was verbessern,…. Georg ist beim janus auch noch nicht fertig und ihm fällt ständig was neues ein J

Was soll man abschliessend sagen? Dank meinen AK Pivo Freunden aus Deutschland: Steffen und Carsten also Sponsoren beim schnellen Kauf und Georg als Hauptinitiator, Sponsor, Spediteur Techniker… Danke Jungs, sie wartet hier auf euch J

Bilder sind wie immer: http://figi11.rajce.idnes.cz/Zalet_Mosqito/ aber Vorsicht! dort sieht man hauptsächlich Martins Möhre ( die neue Mosquito ist ne Mosquito B)